Протокол засідання методичного об'єднання викладачів фізико-математичних дисциплін
педагогічних вищих навчальних закладів І - II рівнів акредитації Південного регіону України 14 - 15 жовтня 2009 р. м. Новий Буг
Присутні:
1. Онуфрієнко О.Г. - голова регіонального методичною об'єднання Запорізький педагогічний коледж.
2. Альнікова Н.М. - викладач математичних дисциплін КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
3. Возняк О.В. - викладач математичних дисциплін Кременчуцьке педагогічне училище ім. A.C. Макаренка.
4. Гришаніна С.В. - голова циклової комісії викладачів фізико-математичних дисциплін КВНЗ Олександрійський педагогічний коледж ім. В.О.Сухомлинського.
5. Грудіна Г.А. - голова циклової комісії викладачів математичних дисциплін Балтське училище ПДПУ ім. К.Д. Ушинського.
6. Забабуріна Н.І. - викладач фізики КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
7. Кириченко С.М. - викладач фізики Кременчуцьке педагогічне училище ім. A.C. Макаренка.
8. Майборода O.A. - викладач інформатики КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
9. Михайленко С.І. - викладач математичних дисциплін педагогічне училище Дніпропетровського національного університету.
10.Орел Т.В. - голова циклової комісії викладачів математичних дисциплін КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
11. Павловська В.В. викладач математичних дисциплін КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
12.Предко A.M. - викладач інформатики КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
13.Учусва О.В. - викладач математики Нікопольське училище ім. A.C. Макаренка.
14.Чернова Л.Я. - викладач математичних дисциплін КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
15.Шелест В.И. - викладач математичних дисциплін КВНЗ Новобузький педагогічний коледж.
16.Шиманський П.Г. - голова циклової комісії викладачів природничо-математичних дисциплін Білгород - Дністровське училище ПДПУ ім. К.Д.Ушинського.
Порядок денний:
1. Аналіз виконання рішень попереднього засідання методичного об'єднання викладачів математичних дисциплін.
2. Впровадження лекційно-семінарської системи навчання. Проведення відкритого заняття.
3. Обговорення відкритого заняття, урока на практиці пробних уроків, позакласного заходу.
4. Про організацію моніторингу якості освіти з фахової підготовки.
5. Деякі нетрадиційні прийоми активізації навчального пронесу на заняттях з фізики.
6. Методичні основи побудови уроку в початковій школі як цілісного творчого процесу.
7. Планування роботи методичного об'єднання на 2010 - 2011 н.р. I
І СЛУХАЛИ: Онуфрієнко О.Г. - голову регіонального методичного об'єднання, яка виступила з аналізом роботи методичного об'єднання протягом 2008 2009 н.р. Відзначено, що предметні (циклові) комісії навчальних закладів І рівня акредитації Південного регіону України ретельно опрацювали проблеми та завдання, визначені на попередньому засіданні методичного об'єднання, яке проводилось на базі Запорізького педагогічного коледжу. За його результатами зональним методкабінетом виданий інформаційно-методичний вісник, надісланий в навчальні заклади регіону.
ВИСТУПИЛИ: 1. Шелест В.И. про доцільність стажування на базі навчальних закладів I-II рівнів акредитації. В березні 2009 р. проходила стажування в Запорізькому педагогічному коледжі. Мета стажування досягнута, програма стажування виконана в повному обсязі.
2. Груді на Г.А. про значимість видань інформаційно-методичних вісників. Це дає змогу ознайомитись з сучасними доробками своїх колег.
3. Гришаніна С.В. відмітила, що робота регіонального методичного об'єднання сприяє професійному зростанню викладачів, вдосконаленню їх системи роботи.
УХВАЛИЛИ: 1. Взяти інформацію Онуфрієнко О.Г. до відома.
2. Роботу регіонального методичного об'єднання викладачів математичних дисциплін за 2008 - 2009 н.р. вважати задовільною.
II СЛУХАЛИ: Орел Т.В., яка представила доробок викладачів предметно-циклової комісії математичних дисциплін Новобузького педагогічного коледжу «Методичні поради щодо організації і проведення лекційно-семінарських занять та самостійної роботи студентів» (додаються). Втілення цих порад щодо проведення семінарського заняття проведення відкритого практичного семінару з основ початкового курсу математики та методики навчання на тему «Множини, операції над ними. Відношення та відповідності» (конспект додається).
ВИСТУПИЛИ: Михайленко С.І. про практичну значимість методичних порад як для проведення занять такого виду, так і для їх аналізу.
УХВАЛИЛИ: Ознайомити викладачів регіону з даними методичними порадами, використовувати їх для підготовки, проведення і аналізу лекційних та семінарських занять.
III СЛУХАЛИ: Орел Т.В. з самоаналізом проведеного відкритого заняття. Планувала показати, як систематизуються знання, як це робиться за допомогою опорних таблиць, різні види роботи на семінарському занятті. Усе заплановане виконала.
ВИСТУПИЛИ: 1. Онуфрієнко О.Г. відмітила тісний зв'язок теоретичних знань з їх практичним застосуванням, використання інформаційно-комунікаційних технологій. Заняття щільне, високий темп. Протягом усього заняття - самоконтроль, а в кінці підсумковий контроль. Оцінки виставлені об'єктивно, свідчать про свідоме засвоєння теми. Присутні елементи рефлексії. Побачили зразок проведення семінарського заняття.
2. Михайленко С.І. відмітила, що заняття проведено на високому науковому рівні, активно працювали всі студенти, відбувався зв'язок з методикою навчання математики через підготовку творчого завдання, велась пропедевтична робота до вивчення наступної теми.
3. Грудіна Г.А. відмітила високу педагогічну майстерність викладача, доброзичливу атмосферу, використання різних форм організації навчальної діяльності - фронтальну, групову, індивідуальну, самостійну. Цінне - використання опорних схем, логічних ланцюжків. Працювали основні ви/ти пам'яті: слухова, зорова, зорово-слухова. Відмічено позитивний виховний момент заняття.
4. Гришаніна СВ. відмітила сучасність заняття, використання традиційних і нетрадиційних видів роботи з перфокартами, пошук помилок в завданнях, графічний диктант, тестові завдання. Методична цінність заняття в тому, що його елементи можна використати в своїй роботі.
СЛУХАЛИ: Альнікову Н.М. з самоаналізом спланованого уроку на переддипломній практиці (конспект уроку додається). Спланували урок у вигляді подорожі з метою показати різні цікаві місця, легенди про Південний край. Аналіз завдань підручника показав значну складність визначення мети уроку, тому що багато різноманітних вправ і задач. Планувалось використання інтерактивних методів навчання (робота в парах, «Мікрофон»). Не все виконали, що планували.
ВИСТУПИЛИ: 1. Шиманський Н.Г. відмітив виховну, пізнавальну мету уроку, використання краєзнавчого матеріалу; творчий підхід до перевірки домашнього завдання; цікава форма проведення усної лічби естафета, робота над задачами в ігровій формі «Математика в долоньках».
2. Михайленко С.І. відмітила, що в цілому завдання уроку виконані, але при проведенні були певні недоліки: студентка допускала мовленнєві помилки, помилки при виконанні обчислень, недостатній обсяг завдань в зошиті, недостатня кількість оцінених учнів. Методист по ходу уроку намагалась корегувати роботою студентки, це в певній мірі вдалося. Для аналізу уроку підготовлені спеціальні запитання.
3. Гришаніна СВ. відмітила ґрунтовну роботу методиста по підготовці студентки до уроку. Цікавий пізнавальний зміст уроку.
СЛУХАЛИ: Павловську В.В. з самоаналізом позакласного заходу «За крок до практики» (конспект додається). Цей захід є традиційним, проводиться перед безперервною практикою студентів 4-ого курсу, як правило, інтегрований з методиками інших навчальних дисциплін. Його проведенню передувала ретельна тривала підготовка, співпраця викладачів і студентів.
ВИСТУПИЛИ: 1. Возняк О.В. відмітила, що позакласний захід проведений на високому методичному і науковому рівні. В цікавій формі розкриті найскладніші питання методики математики: алгоритм письмового ділення, робота над задачею та дроби.
2. Михайленко СІ. відмітила творчий підхід до підготовки всіх студентів. Все розумно продумано і виважено. Цікаві пізнавальні завдання для вболівальників.
УХВАЛИЛ: Рекомендувати адміністрації Новобузького педагогічного коледжу відзначити роботу викладачів математичних дисциплін Орел Т.В. за високий науково-методичний рівень проведення семінарського заняття; Альнікової Н.М. за ретельну підготовку студентів до відкритого уроку математики на педагогічній практиці; Павловську В.В. за творчу підготовку позакласного заходу та врахувати при атестації викладачів. I
ІV СЛУХАЛИ: Онуфрієнко О.Г. з презентацією «Моніторинг якості освіти з фахової підготовки - методики навчання математики» (матеріали додаються).
ВИСТУПИЛИ: 1. Груді на Г.А. відзначила актуальність даного питання. Чітко визначені мета, завдання, алгоритм, форми і зміст моніторингових досліджень, розроблений план на весь період вивчення даної навчальної дисципліни; запропоновані завдання діагностичного моніторингу та корекційна робота на основі типових помилок.
2. Орел Т.В. відзначила, що представлений матеріал мас практичну цінність.
УХВАЛИЛИ: Вважати запропоновану інформацію цікавою для вивчення і запровадження в навчальних закладах регіону.
V СЛУХАЛИ: Забабуріну Н.І., яка представила методичну розробку «Деякі нетрадиційні прийоми активізації навчального пронесу на уроках фізики» (додається).
ВИСТУПИЛИ: Кириченко С.М. відмітив сучасність матеріалів даної розробки подається викладання матеріалу за новою інформаційною технологією, розв'язування задач з фізики з використанням інформаційних технологій, інтегрованість знань фізики і математики.
УХВАЛИЛИ: Вважати методичну розробку цікавою для ознайомлення і можливе запровадження в практику роботи викладачів фізики.
VI СЛУХАЛИ: Митника О.Я. - доцента інституту післядипломної педагогічної освіти Київського національного педагогічного університету імені Б.Д. Грінченка. Розкрив методологічний, теоретичний та технологічний аспекти професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи до формування культури мислення молодшого школяра. Розкрив зміст організаційно-методичного забезпечення процесу зазначеної підготовки. Представив технологію формування культури мислення молодшою школяра: методику навчання логіці у 2 - 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів, методику роботи над завданнями з логічним навантаженням тіа уроках математики, над завданнями комбінованого характеру на уроках математики.
УХВАЛИЛИ: З метою якісної професійної підготовки студентів ознайомити їх з сучасними методичними підходами до розвитку логічного мислення на уроках математики в початковій школі .
VII СЛУХАЛИ: Онуфрієнко О.Г. з проектом плану роботи методичного об'єднання на 2010-2011 н.р.
УХВАЛИЛИ: Затвердити план роботи методичного об'єднання на 2010 - 2011 н.р.
План роботи регіонального методичного об'єднання викладачів математичних дисциплін на 2010 - 201 1 навчальний рік
1. Аналіз виконання рішень попереднього засідання методичного об'єднання викладачів математичних дисциплін (Повідомлення. Онуфрієнко О.Г. - голова методичного об'єднання).
2. Організація ефективної самостійної роботи студентів, форми і методи її перевірки (Проведення відкритих занять. Коло ідей).
3. Робота з обдарованими студентами (Творчі знахідки).
4. Ознайомлення і впровадження нових галузевих стандартів (Круглий стіл. Голови циклових комісій навчальних закладів регіону).
5. Обговорення методичних розробок викладачів.
6. Планування роботи на 2010 - 2011 н. р.
Рішення регіонального методичного об’єднання викладачів математичних дисциплін від 15.10.2009 р.
1. Головам предметно-циклових комісій ознайомити викладачів з матеріалами регіонального засідання.
2. Викладачам математичних дисциплін використовувати у практичній діяльності досвід роботи викладачів Новобузького педагогічного коледжу.
3. Відзначити ґрунтовну підготовку викладачів фізико-математичних дисциплін Новобузького педагогічного коледжу до організації і проведення регіонального методичного об’єднання.
4. Рекомендувати адміністрації Новобузького педагогічного коледжу відзначити роботу викладачів математичних дисциплін Орел Т.В. за високий науково-методичний рівень проведення семінарського заняття; Альнікової Н.М. за ретельну підготовку студентів до відкритого уроку математики на педагогічній практиці; Павловську В.В. за творчу підготовку позакласного заходу та врахувати при атестації викладачів.
5. З метою якісної професійної підготовки студентів ознайомити їх з сучасними методичними підходами до розвитку логічного мислення на уроках математики в початковій школі (автор Митник О.Я. – доцент інституту післядипломної педагогічної освіти Київського національного педагогічного університету імені Б.Д. Грінченка).
6. Затвердити план роботи методичного об’єднання на 2010 – 2011 навчальний рік.
Голова регіонального методоб’єднання викладачів математичних дисциплін Онуфрієнко О.Г.
|