Четвер, 26.12.2024, 05:33
Вітаю Вас Гість | RSS

Зональний методичний кабінет ЗБПК

Меню сайту
підрозділи
накази [16]
накази
протоколи регіональних МО [21]
плани [8]
плани
програми [1]
програми
звіти [8]
звіти
картка [7]
картка передового педагогічного досвіду
повідомлення [10]
повідомлення
олімпіада [92]
олімпіади
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 157
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » протоколи регіональних МО

МО викладачів природничих дисциплін
18.01.2010, 10:51

Протокол засідання регіонального методичного об’єднання викладачів природничих дисциплін
від 21, 22.10.09 н.р., проведеного на базі ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана»

Присутні голови предметно – циклових комісій, викладачі природничих дисциплін педагогічних ВНЗ І-го рівнів акредитації Південного регіону України:
1.Олійник Алла Петрівна Запорізький педагогічний коледж
2.Столяр Галина Іванівна КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж імені В.О. Сухомлинського»
3.Пазинич Зоя Григорівна Балтське училище ПУНПУ ім. К.Д. Ушинського
4.Налапко Валентина Олександрівна КВНЗ Новобузький педагогічний коледж
5.Парнюк Зоя Володимирівна Кременчуцьке педагогічне училище ім. А.С. Макаренка
6.Кошовська Тетяна Миколаївна КВНЗ Бериславський педагогічний коледж
7.Грепас Анастасія Сергіївна Дніпропетровський педагогічний коледж ДНУ ім. О. Гончара
8.Овчаренко Юлія Вадимівна ВНЗ «Дніпропетровський жіночий педагогічний коледж «Бет–Хана»
9.Щербіна Наталія Полікарпівна Білгород–Дністровське педучилище ПУНПУ ім. К.Д. Ушинського
10.Каштан Наталія Олександрівна Нікопольське училище КДПУ

Порядок денний
1. Аналіз виконання рішень попереднього засідання методичного об’єднання викладачів природничих дисциплін. (Олійник А.П. – голова методичного об’єднання).
2. Організація дослідницької роботи із студентами. Доповідь голови предметно – циклової комісії ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана».
3. Робота з обдарованими студентами. Доповідь. Викладачі ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана».
4. Методика експериментальної роботи при написанні курсових робіт. Круглий стіл. Обмін досвідом роботи. Викладачі навчальних закладів регіону. Методичні рекомендації.
5. Відкриті заняття. Викладачі ВНЗ Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана».
6. Рецензування методичних розробок. Голови предметно – циклових комісій регіону.
7. Планування роботи методичного об'єднання на 2010-2011 навчальний рік. Проект плану. КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж імені В.О. Сухомлинського».

Слухали Олійник А.П. з аналізом виконання рішень попереднього засідання методичного об’єднання викладачів природничих дисциплін. Рішення регіонального методичного об’єднання викладачів природничих дисциплін:
1. Схвалити роботу КВНЗ Бериславського педагогічного коледжу з проблеми екологічної освіти та виховання студентів.
2. Головам циклових комісій ознайомити викладачів з матеріалами роботи регіонального засідання:
- досвідом роботи КВНЗ Бериславського педагогічного коледжу з проблеми екологічної освіти та виховання студентів;
- методичними рекомендаціями з практики з «Основ природознавства та краєзнавства»;
- методичними рекомендаціями з екологічної освіти та виховання студентів,
3. Викладачам природничих дисциплін ВПНЗ І рівня акредитації Південного регіону використовувати досвід роботи КВНЗ Бериславського педагогічного коледжу, методичні рекомендації щодо вдосконалення форм і методів формування екологічної свідомості студентів.
4. Рекомендувати адміністрації КВНЗ Бериславського педагогічного коледжу відзначити систему роботи комісії викладачів Кошовської Т.М., Бодько Л.Д., Литвиненка С.П., Воробйова А.О., Глинянської Н.В. з екологічної освіти та виховання студентів та врахувати при атестації високий рівень проведених занять.
5. Викладачам природничих дисциплін ВПНЗ І рівня акредитації Південного регіону продовжувати здійснювати роботу з екологічної освіти та виховання студентів на лекційно-семінарських, лабораторно–практичних та позакласних заняттях.
6. Схвалити роботу Столяр Г.І. (голова циклової комісії викладачів природничих дисциплін КВНЗ Олександрійського педколедж ім. В.О. Сухомлинського) з проблеми використання екологічної психології в підготовці майбутніх фахівців початкової освіти та рекомендувати викладачам природничих дисциплін педагогічних навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації Південного регіону використовувати її в практичній діяльності.
7. Схвалити творчу роботу Олійник А.П. (голова циклової комісії викладачів природничих дисциплін Запорізького педагогічного коледжу) із створення електронного варіанту підручника з «Основ природознавства» та рекомендувати викладачам природничих дисциплін педагогічних навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації Південного регіону використовувати його в практичній діяльності.
8. Схвалити методичні рекомендації з практики з «Основ природознавства та краєзнавства» (Парнюк З.В. – голова циклової комісії викладачів природничих дисциплін Кременчуцького педагогічного училища ім. А.С. Макаренка) та рекомендувати викладачам природничих дисциплін педагогічних навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації Південного регіону використовувати їх в практичній діяльності.
9. Відзначити як зразковий матеріал з екологічної освіти та виховання учнів початкової школи підручник та робочий зошит з «Екології рідного краю» для 2 класу (Олійник А.П., Коваль Н.М., Запорізький педагогічний коледж). Рекомендувати викладачам педагогічних закладів освіти І рівня акредитації використовувати дані матеріали до використання в фаховій підготовці студентів.
10. Підвищити рівень пошуково–дослідної роботи студентів.

З проблеми організації екологічної освіти та виховання студентів і підготовки їх до практичної діяльності викладачами КВНЗ Бериславського педагогічного коледжу були підготовлені доповіді: «Екологічні проблеми України», «Екологічні цінності в системі підготовки сучасного вчителя», - Кошовська Т.М., «Екологічна свідомість майбутніх вчителів та вихователів»., Литвиненко С.П. в обговоренні доповідей взяли участь Столяр Галина Іванівна, Супотніцька Наталія Федорівна, Каплунова Наталія Борисівна, Пономаренко Тетяна Ігорівна, Бодько Лідія Дмитрівна, Парнюк Зоя Володимирівна. Викладачем Глинянською Н.В. було запропоновано екологічний тренінг з теми. «Життя в гармонії з природою».
Проблеми екологічної освіти та виховання студентів є актуальними і нікого не залишили байдужими.
Заслухали, обговорили методичні матеріали: «Використання екологічної психології в підготовці майбутніх фахівців початкової освіти» (Столяр Г.І., КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж»); підручник з «Екології рідного краю» для 2 класу (Олійник А.П., Коваль Н.М., вид «Прем’єр», Запоріжжя, 2005р.), робочий зошит з «Екології рідного краю» для 2 класу (Олійник А.П., Коваль Н.М., вид «Прем’єр», Запоріжжя, 2005р.).
Прийнято рішення про активізацію роботи в ВНЗ 1-го рівня акредитації Південного регіону з проблеми екологічної освіти та виховання студентів та вироблені методичні рекомендації.
Методичні рекомендації:
1. Підвищити рівень професійної компетентності студентів з проблем екологічної освіти та виховання молодших школярів засобами предметів природничого циклу.
2. Підвищити рівень пошуково–дослідної роботи студентів.
3. Виробляти у студентів культуру екологічного мислення шляхом використання в навчально–виховному процесі наочного й науково–публіцистичного матеріалів, зустрічей з науковцями.
4. Формувати систему знань про природу, людину і суспільство на основі фактів та уявлень шляхом їх теоретичного осмислення.
5. Вчити студентів розуміти й нести відповідальність за стан навколишнього середовища.
6. Формувати у студентів досвід бережливого ставлення до природного середовища існування людини засобами урочної та позаурочної роботи.
В ході проведення засідання велика увага приділялась вдосконаленню форм організації науково-методичної, індивідуальної роботи викладачів та циклових комісій. Досвідом організації цієї роботи поділились голови циклових комісій природничих дисциплін: Столяр Г.І., Парнюк З.В., Калашнікова Н.Д., які поділились досвідом планування НМР та організації індивідуальної роботи викладачів, форм звітів, частково рейтингової оцінки результатів роботи (Запорізький педагогічний коледж).
Викладачі ВНЗ 1-го рівня акредитації працюють над вдосконаленням втілення комп’ютерних програм в практику роботи викладання предметів природничого циклу (частково, під час засвоєння нових знань і тестової перевірки з «Основ природознавства», «Методики навчання природознавства», хімії, фізики, географії), створенні комп’ютерних проектів, електронних підручників, тому на засіданні була проведена презентація та обговорення електронного варіанту підручника з «Основ природознавства» для студентів ВПНЗ І рівня акредитації. (Олійник А.П., Запорізький педагогічний коледж).
Ухвалили: 1. Схвалити творчу роботу Олійник А.П. (голову циклової комісії викладачів природничих дисциплін Запорізького педагогічного коледжу) із створення електронного варіанту підручника з «Основ природознавства» та рекомендувати викладачам природничих дисциплін педагогічних навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації Південного регіону використовувати його в практичній діяльності.
На засіданні регіонального методоб’єднання проведена робота з вдосконалення та корекція програм природничого циклу, частково, з практики з основ природознавства та краєзнавства, представленої Парнюк З.В., Кременчуцьке педагогічне училище та Олійник А.П. - Запорізький педагогічний коледж. Програми та методичні рекомендації рекомендовані до використання в практичній діяльності.
В період між засіданнями на базі Запорізького педагогічного коледжу викладачі природничих дисциплін південного регіону проходили стажування. Постійно відбувається спілкування з актуальних питань між членами регіонального методичного об’єднання викладачів природничих дисциплін, наприклад, обмін методичними матеріалами (ККР з методики навчання природознавства (Кременчук), матеріали до олімпіад з природознавства (Олександрія), підручник з основ природознавства (Запоріжжя).
В цілому робота методичного регіонального об’єднання викладачів природничих дисциплін оцінена головами предметних комісій як така, що сприяє професійному зростанню викладачів, вдосконаленню їх системи роботи, дозволяє коректувати навчальні програми, залишатись на рівні сучасних вимог до викладання предметів природничого циклу. Голови предметно – циклових комісій природничих дисциплін запропонували оцінити роботу регіонального методоб’єднання задовільно.
1. Ухвалили: Оцінити роботу регіонального методоб’єднання задовільно.
2. Слухали: доповідь «Організація дослідницької роботи із студентами». Голова предметно – циклової комісії ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана».
3. Слухали: Доповідь «Форми та методи роботи з обдарованими студентами». Олійник А.П., Запорізький педагогічний коледж. «Організація пошуково–дослідницької роботи з природознавства з учнями початкової школи», доповідь, Столяр Г.М., КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж імені В.О. Сухомлинського». (Доповіді додаються). В обговоренні доповідей взяли участь: Олійник А.П., Столяр Г. І., Парнюк З. В., Кошовська Т. М., Щербіна Н. П., Каштан Н. О., які відзначали, що в умовах глобальної технологізації та інформатизації освіти творчий компонент професійної діяльності фахівців є одним із найважливіших факторів суспільного розвитку. Це актуалізує проблему підготовки висококваліфікованих, здатних творчо вирішувати професійні завдання кадрів, що вимагає постійного вдосконалення їх підготовки.
4. Круглий стіл. Обмін досвідом роботи з методики експериментальної роботи при написанні курсових робіт. В роботі круглого столу взяли участь викладачі навчальних закладів регіону: Олійник Алла Петрівна, Столяр Галина Іванівна, Пазинич Зоя Григорівна, Парнюк Зоя Володимирівна, Налапко Валентина Олександрівна, Кошовська Тетяна Миколаївна, Щербіна Наталія Полікарпівна, Каштан Наталія Олександрівна, які відзначили важливість та значимість даної роботи у формуванні професійної підготовки фахівців. За результатами обговорення вироблені методичні рекомендації:
Аналіз проблеми організації пошуково–дослідницької роботи в професійній підготовці фахівців у ВНЗ 1 рівня акредитації свідчить, що формування ініціативного, самостійного й креативного майбутнього вчителя початкової школи та вихователя дошкільного дитячого закладу високої кваліфікації, залежить від сформованості в студентів умінь розв’язувати проблемні ситуації у майбутній професійній діяльності, вміння студентів розв’язувати дослідницькі задачі з дисциплін природничого циклу.
Зміст природничих задач може бути різноманітним: імітація екологічних катастроф, забруднення ґрунтів важкими металами і органічними сполуками, їх засолення, закислення, залуження, безсистемне використання мінеральних добрив, розробка методів модернізації виробничого процесу, тощо. Модель формування дослідницьких умінь студентів, складовими якої є педагогічні умови та етапи формування дослідницьких умінь студентів: підготовчий (планування, вибір форм організації самостійної роботи, написання методичних вказівок); виконавчий (організація спільної діяльності викладачів і студентів, вибір рівнів складності навчально-дослідницьких завдань, використання різних типів занять, експериментальне дослідження за взірцями, аналогіями, творчі завдання); результативний (визначення готовності до використання знань у практичній діяльності); форми діяльності; рівні складності завдань. Впровадження моделі формування дослідницьких умінь забезпечує ефективну пошуково–дослідницьку діяльність студентів в ході розв’язування задач з дисциплін природничо-математичного циклу.
Ухвалили: 1. Націлити роботу предметно – циклових комісій на створення умов для формування творчої особистості майбутнього вчителя початкової школи та вихователя дитячого дошкільного закладу.
2. Розробити систему творчих завдань, завдань для пошукової, дослідницької роботи з предметів природничого циклу.
3. Включати завдання дослідницького характеру в курсові роботи студентів.
4. Викладачам переглянути підходи до організації навчального процесу та створення таких педагогічних умов, за яких формування в студентів умінь розв’язувати дослідницькі задачі сприятиме досягненню вищого рівня їх професійної підготовки.

5. Відкриті заняття. Викладачі ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана»:
- з основ екології на тему: «Тверді побутові відходи. Проблеми керування ними у місті, країні, світі.», викладач Овчаренко Ю.В.,
- відкритий захід. Марк Шагал. Творчий портрет., методист педколеджу Зеркаль І.В.
В обговоренні взяли участь: Олійник А.П., Столяр Г.І., Парнюк З.В., Кошовська Т.М., Щербіна Н.П., Каштан Н.О., Пазинич З.Г., Налапко В.О. Зокрема, було відзначено, що на відкритому занятті з основ екології з теми «Тверді побутові відходи. Проблеми керування ними у місті, країні, світі.» (викладач Овчаренко Ю.В.) використано цікавий «кейс - метод», та програма «Грін пак» з Інтернету. Викладачі відзначили, що кейс-метод сприяє розвитку уміння вирішувати проблеми з урахуванням конкретних умов і за наявності фактичної інформації. Він розвиває такі кваліфікаційні характеристики:
• здібність до проведення аналізу і діагностики проблем;
• уміння чітко формулювати і висловлювати свою позицію;
• уміння дискутувати; • уміння спілкуватися, сприймати і оцінювати інформацію, яка поступає у вербальній і невербальній формі.
Викладачу Овчаренко Ю.В. вдалося показати присутнім, що «правильних відповідей на питання кейса немає, зате є неправильні» і що для розв’язання головне - думати, а не читати. На занятті використовувались методи пізнання такі, як моделювання, системний аналіз, проблемний метод, метод класифікації, 8\\ЮТ-аналіз, ігрові методи, «мозкова атака», дискусія, що безперечно сприяло формуванню та розвитку професійних якостей майбутнього фахівця.
Ухвалили: 1. Схвалити роботу викладача ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана» Овчаренко Ю.В. з проблеми використання кейс – методу.
2. Головам циклових комісій ознайомити викладачів з досвідом роботи ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана» з проблеми використання кейс – методу.

6. Рецензування методичних розробок.
Заслухали та обговорили методичні рекомендації до проведення науково-дослідної роботи студентів педагогічних коледжів, Столяр Г.І., викладач – методист (КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж ім. В.О. Сухомлинського). (Матеріали додаються).
Ухвалили: 1. Схвалити методичні рекомендації Столяр Г.І. до проведення науково-дослідної роботи студентів педагогічних коледжів.
2. Рекомендувати викладачам педагогічних закладів освіти І рівня акредитації використовувати дані матеріали фаховій підготовці студентів.

7. Планування роботи методичного об'єднання на 2010-2011 навчальний рік.
З наступного питання: планування роботи методичного об’єднання на 2010-2011 навчальний рік.

Проект плану.
1. Аналіз виконання рішень попереднього засідання методичного об’єднання викладачів природничих дисциплін. (Олійник А.П. – голова методичного об’єднання).
2. Роль базових навчальних закладів у професійному становленні майбутнього вчителя початкової школи. Доповідь голови предметно – циклової комісії.
3. Відкриті заняття. Викладачі педагогічного коледжу.
4. Використання краєзнавчого матеріалу в практиці роботи.
5. Шляхи вдосконалення використання ІКТ в підготовці вчителів початкової школи та вихователів дитячих дошкільних закладів. Круглий стіл. Обмін досвідом роботи. Викладачі навчальних закладів регіону. Методичні рекомендації.
6. Рецензування методичних розробок. Голови предметно – циклових комісій регіону.
7. Планування роботи методичного об'єднання на 2011-2012 навчальний рік. Проект плану.

Рішення регіонального методичного об’єднання викладачів природничих дисциплін від 21.10. 2009р.
1. Схвалити роботу викладачів ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана» з проблеми використання кейс – методу.
2. Відзначити роботу викладача Овчаренко Ю.В. з екологічної освіти та виховання студентів.
3. Рекомендувати адміністрації педагогічного коледжу відзначити творчу роботу викладача Овчаренко Ю.В. та врахувати її при атестації викладача.
4. Головам предметно – циклових комісій Південного регіону ознайомити викладачів з досвідом роботи ВНЗ «Дніпропетровського жіночого педагогічного коледжу «Бет-Хана» з проблеми використання кейс – методу.
5. Націлити роботу предметно – циклових комісій на створення умов для формування творчої особистості майбутнього вчителя початкової школи та вихователя дитячого дошкільного закладу.
6. Розробити систему творчих завдань, завдань для пошукової, дослідницької роботи з предметів природничого циклу.
7. Включати завдання дослідницького характеру в курсові роботи студентів.
8. Викладачам переглянути підходи до організації навчального процесу та створення таких педагогічних умов, за яких формування в студентів умінь розв’язувати дослідницькі задачі сприятиме досягненню вищого рівня їх професійної підготовки.
9. Узагальнити досвід роботи, зібрати в регіональному методичному кабінеті матеріали кращих викладачів природничих дисциплін Південного регіону: Олійник А.П. (м. Запоріжжя), Столяр Г.І. (м. Олександрія), Парнюк З.В. (м. Кременчук), Данилюк Л.О. (м. Новий Буг), Супотніцька Н.Ф. (м. Балта), Борисова В.М. (м. Нікополь), Щербіна Н.П. (м. Білгород – Дністровський).

Голова методоб’єднання викладачів природничих дисциплін Олійник А.П.

Категорія: протоколи регіональних МО | Додав: Lybima
Переглядів: 9697 | Завантажень: 0 | Коментарі: 11 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz