Олімпіада
з дошкільних дисциплін
Робота
учасника
другого туру
регіональної
олімпіади
з
дошкільних дисциплін
студентки
(та) 3 курсу
Одеський педагогічний коледж
назва навчального закладу
Ільїчевої Ганни Михайлівни
Прізвище, ім’я, по батькові
Викладачі:
Рабан
А.Я. Пустовалова С.В. Сиріцька Г.А.
Прізвище, ім’я, по батькові
24 березня 2010 року
шифр 03
м. Запоріжжя
Друже!
Цьогоріч ти став учасником ІІ
туру регіональної Інтернет-Олімпіади з дошкільних дисциплін.
Для успішного й своєчасного
виконання роботи необхідно:
1. зберегти цей файл на
робочому столі комп’ютера під своїм прізвищем;
2. уважно заповнити титульну
сторінку;
3. вписати свої відповіді на
запитання в виділені поля.
Завдання можемо виконувати в
будь-якій послідовності, проте не забувай про час, відведений на їх виконання
(4 години академічні).
Нагадуємо, що присутність викладачів
дошкільних дисциплін суперечить умовам проведення олімпіади.
Виконану роботу необхідно
відправити електронною поштою 24.03.2010 р. не пізніше 1330
на електронну адресу: metod@zpk.zp.ua
При однаковій кількості балів буде враховуватися час
надходження роботи.
Про підсумки Олімпіади читайте на
сайті http://metodzpk.ucoz.ua/
Базова програма «Я у Світі»
1. В чому зміна пріоритетів до
освіти дошкільника, передбачені Базовою програмою «Я у Світі».
Зміни
Базової програми "Я у Світі" полягають у тому, що в цій програмі
уперше розкриваються якісні показники, що відбуваються з особистістю дитини
протягом усьго її дошкільного віку. Програма спонукає педагога виховувати у
дошкільнят не стільки "дитячі знання", скільки "дитяче
буття"., тобто вихователь повинен звертати увагу у більшій мірі на те, як
почувається дитина у дитячому садку, у дитячому колективі, а не на те, як
глибоко дитина засвоїла знання. Аже дитина добре засвоює знання тоді, коли
добре себе почуває.
2. Назвіть форми проведення
занять, які зазначені Базовою програмою «Я у Світі» і чим вони відрізняються
від традиційних.
Є
такі форми проедення занять: інтегроване, домінантне, комплексне, тематичне,
сюжетно-динамічне, міні-заняття. Між собою вони відрізняються організіцією та
кількістю дітей на занятті.
3. Назвіть сфери і лінії розвитку
які передбачені Базовою програмою «Я у Світі».
Сферами
розвитку дитини є: "Природа", "Культура", "Я Сам",
"Люди". Лінії розвитку дошкільника: фізичний, креативний,
мовленнєвий, ціннісноємоційний, пізнавальний, соціально-моральний,
художньо-естетичний
4. Чим зумовлена назва Базової
програми «Я у Світі»?
Назва
Базової програми "Я у Світі" обумовлена тим,що саме в дошкільному
віці виникає перші схематичний образ цілісного дитячого світогляду,образ світу
та себе в ньому.Символічним є те ,що назва Програми починається вперше
займенником "Я" ,що підкреслює виняткову роль власної активності
дитини в особистісному встановленні й водночас важливість гармонії
індивідуального та колективного
"Я".Програма вимагає від нас створення організації
життєдіяльності дитини.Це екологічна компетентність,організація мовленнєвої
діяльності,проведення міні занять,необхідність переваження вільної
нерегламентованої дорослими діяльності людей,розвиток креативності дитини а
також її творчості,розвиток самосвідомості дитини.
5. Як з’ясувати чи розвинена в
дитини самосвідомість відповідно віку.
Розвиток
самосвідомості дитини починається на найбільш ранніх етапах її розвитку:
спочатку вона не може відрізняти її від інших, не може відрізнити і свої рухи.
Перші ознаки розвитку у дитини ссамосввідомості- це перші ігри дитини, спочатку
з частинами свого тіла, а потім і з предметами зовнішнього світу. Наступним
етапом розвитку самосвідомості дитини є поява в неї здатності до самостійного
пересування у просторі. Особливе значення у розвитку самосвідомості має виникнення
й розвиток мовлення. Подальший розвиток дитячої самосвідомості пов`язаний з
виокремлення спонукань до виконуваних дій,регулювання їх у часі.Розвиток
самосвідомості у середніх та старших дошкільнят відбувається напрямком дедалі
більшого самоствердження особистості дитини, відбуваїється подальше накопичення
пізнавального та вольового досвіду.Тільки за умови урахування потреб та
можливостей кожниї дитини можливий якісний розвиток її самосвідомості.
6. Запишіть компоненти
самосвідомості.
Існують
такі компоненти самосвідомості: 1-ставлення до власного імені. Дитині важливо
як до неї звертаються, по діловому чи по дитячому (зайчику, манюня та ін.)
2-потреба визнанні. Кожна дитина, але по
різному жадає визнання його іншими людьми. 3 - статева ідентифікація. Одна з
перших ознак розвитку самосвідомості. Оскількі ще з трьохмісячного віку дитина
обслідує своє тіло і вже у 2-3 роки хлопчик не назве себе дівчинкою і навпаки.
4 - усвідомлення себе в часі. Старші дошкільники по-різному переживають своє
минуле, теперішнє і майбутнє. Ці діти живуть сьогоднішнім днем. Але для
нормального розвитку самосвідомості є вміння 5-6-ти річної дитини уявляти себе
у минулому, теперішньому і майбутньому. 5 - ставлення до прав та обов`язків. Діти 5-6-ти років повинні знати свої права та обов`язки. І головне не плутати. Ці пізнання проходять у таких
видах діяльності: бесіда, заняття, ігри.
7. Наведіть 5 прикладів завдань
для міні-занять з різних розділів програми
1).
"Де працюють мої батьки"; 2). "Коли це буває?"; 3).
"Угостях у зірок"; 4). "Які бувають почуття?"; 5). "Як
поводитись під час хвороби?"
8. Дайте визначення такого поняття:
Творчість
–
Творчість
- це діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше
духовних або матеріальних цінностей. Необхідними компонентами творчості є
фантазія, уява, психічний зміст. Творчість може розглядатися у двох аспектах:
психологічному і філософському.
9. Дайте визначення такого поняття:
Креативність
–
Креативність -загальна здібність дітей її
здатність до творчості. Одна з базових якостей особистості. Комплекса
інтелектуальних та особистісних якостей, що сприяє становленню і прояву
творчості.
10. Назвіть етапи творчого
процесу:
1) Усвідомлення проблеми.
2) Пошук і знаходження розв`язку
3) Формулювання гіпотези
4) Виникнення ряду запитань до дорослого,
однолітків, самої себе.
5)
Виділення значущих для успішного розв`язання проблеми елементів, диференціація
головного і другорядного.
6)
Виникнення в дитини відчуття неясності чогось (поява проблеми)
11. Розкрийте поняття «життєва
компетентність випускника дошкільного навчального закладу».
Компетентність є інтегралом, цілісністю, певною суммою
частин, при чому інтегралом особистісним, оскільки об`єднує набір важливих
особистісних характеристик дошкільників.
Оцінюючи такий особистісний інтеграл, як
"життєва компетентність дошкільника", маємо враховувати його
обізнаність, хоча б відносна умілість та вправність у всіх сферах
життєдіяльності "Природа", "Культура", "Люди",
"Я Сам". Формуючи компетентність як інтнгративну властивість
дошкільника, вихователь має ввести до свого активного словника нове
узагальнювальне поняття - "стиль життя", тобто особливий індивідуальний
спосіб здійснення дитиною себе через свою житттєдіяльність. Показником
сформованості дошкільника свого стилю життя є сукупність зразків його
поведінки, яка відображає типові манери, риси, звички, смаки, схильності.
Таким чином, педагога мають цікавити
спосіб, в який вихованець здійснює своє життя; значення, яке він надає світу та
собі самому; цілі, які обирає для себе сам; спрямованість його дій, поведінки,
вчинків; підходи до роз`язання різноманітних життєвих проблем; характер,
натура, типові риси поведінки; світоглядна позиція, як система уявлень про
навколишній світ та власне "Я".
Методика розвитку мовлення
62.Доберіть прийоми навчання:
Середня група. Заняття з розвитку мовлення.
Мета: продовжувати знайомити з
артикуляційним апаратом та його функціонуванням; розвивати фонематичний слух,
темп мовлення; вчити вимовляти слова, інтонаційно виділяючи звуки [С], [З],
[Ш].
1)
Показ правильної артикуляцїї вимови звуків (с, з , ш)
2) Вправи: "Водичка", "Листя
шелестить", "Джміль летить".
3) Повторення скоромовок: "Біг псище через мостище і
через овсище, задрав хвостище, заросився, замочився, вибіг на дорогу,
обтрусився і, здається, не було вади ні псу, ні овсу!" ; "Залізо
визалізилось" ; "Ходить посмітюха по смітнику з посмітюшенятами."
4) Закріплення звуків - придумування слів з поданами
звуками.
5) Дидактична гра "Впіймай слово"
63.Складіть зразки текстів:
Опис (іграшка за описом студента, розповідь з
власного досвіду, міркування (на прикладах відгадування загадки)
Малята
,зараз я вас познайомлю з цікавою іграшкою. Дивіться, що в мене є! Це ведметик
Бо! Він пухнастй, в нього є лапки, невеличкий хвостик, маленькі вушка, він
коричневого кольору, він любить їсти мед .
Розповідь
"Подорож до лісу". Сьогодні на нас чекає незабутня
мандрівка до лісу. На шляху нам будуть зустрічатися різні казкові герої, тому
будьте дуже обережні. Оскільки у лісі проживають не лише добрі казкові герої, а
й лихі. Але ми з вами подолаємо будь які складності та небезпеки.
Міркування
"Як пізнати совісну людину". Перш за все
совісна людина чесна і скромна. Це людина з гострим почуттям морального
обовьязку. Вона доброзичлива і з радістью прийде на допомогу кожній людині.
|