Олімпіада
з дошкільних дисциплін
Робота
учасника
другого туру
регіональної
олімпіади
з
дошкільних дисциплін
студентки
(та) ІV курсу
комунальний вищий
навчальний заклад
"Новобузький педагогічний коледж”
назва навчального закладу
Суходольська Тетяна Петрівна
Прізвище, ім’я, по батькові
Викладачі:
Дрондель В.П.
Вишкова В.М.
Короткова В.Г.
Кучерявенко
Л.М.
Вишневська
Марія Сергіївна
Лушнікова В.М.
Тітенко Т.М.
Гресь О.А.
Ольховська
Н.А.
Павленко І.В.
Подрушняк О.В.
Козицька А.І.
Прізвище, ім’я, по
батькові
24 березня 2010 року
шифр
м. Запоріжжя
Друже!
Цьогоріч ти став учасником ІІ
туру регіональної Інтернет-Олімпіади з дошкільних дисциплін.
Для успішного й своєчасного
виконання роботи необхідно:
1. зберегти цей файл на
робочому столі комп’ютера під своїм прізвищем;
2. уважно заповнити титульну
сторінку;
3. вписати свої відповіді на
запитання в виділені поля.
Завдання можемо виконувати в
будь-якій послідовності, проте не забувай про час, відведений на їх виконання
(4 години академічні).
Нагадуємо, що присутність викладачів
дошкільних дисциплін суперечить умовам проведення олімпіади.
Виконану роботу необхідно
відправити електронною поштою 24.03.2010 р. не пізніше 1330
на електронну адресу: metod@zpk.zp.ua
При однаковій кількості балів буде враховуватися час
надходження роботи.
Про підсумки Олімпіади читайте на
сайті http://metodzpk.ucoz.ua/
Базова програма «Я у Світі»
1. В чому зміна пріоритетів до
освіти дошкільника, передбачені Базовою програмою «Я у Світі».
Ця програма
орієнтує на розвиток природних задатків дитини , запровадження
особистісно-орієнтованої моделі освіти, інтегрований підхід до розвитку дитини
дошкільного віку.
2. Назвіть форми проведення
занять, які зазначені Базовою програмою «Я у Світі» і чим вони відрізняються
від традиційних.
Міні-заняття, інтегровані
заняття, індивідуальні заняття, індивідуально-групові заняття. Дані заняття
орієнтуються на роботу з однією дитиною або невеличкою підгрупою дітей та
інтеграції різних видів діяльності в ході їх проведення.
3. Назвіть сфери і лінії розвитку
які передбачені Базовою програмою «Я у Світі».
Сфери: "Природа”,
"Культура”, "Люди”, "Я-сам”,”Лінії розвитку”; фізичний, мовленнєвий,
емоційно-ціннісний, соціально-моральний, художньо-естетичний, пізнавальний,
креативний.
4. Чим зумовлена назва Базової
програми «Я у Світі»?
У назві програми
займенник "Я” підкреслює роль власної активності дитини в особистісному
становленні і важливість гармонії індивідуального і колективного "Я”. Назва
говорить про необхідність формування свідомої особистості, самовизначення, почуття власної гідності,
самоповаги, та компетентність дитини в предметному та соціальному світі. Назва не закликає до формування
егоїзму дитини та пропонує гармонійно поєднувати як індивідуальні ,так і
соціальні інтереси.
5. Як з’ясувати чи розвинена в
дитини самосвідомість відповідно віку.
Самосвідомість — це
один із проявів свідомості, як відокремлення себе від об”єктивного світу,
оцінка людиною себе свого місця у світі, своїх інтересів, знань, поведінки. Щоб
визначити чи розвинена у дитини самосвідомість треба поставити дитину у певні обставини,
щоб дитина змогла порівняти себе з іншими дітьми на основі інформації що
надходить від партнерів по спілкуванню. Провідну роль у формуванні самооцінки
відіграє діяльність та спілкування з дорослими та однолітками. В дошкільному
віці переважає завищена оцінка, яка служить захисним фактором для незрілої
особистості дитини.
6. Запишіть компоненти
самосвідомості.
1.Адекватна самооцінка.
2. Самоповага.
3. Саморегуляція поведінки.
4. Рефлексія
5. Усвідомлення свої прав і
свідомості.
6. Уявлення себе в теперішньому- минулому-майбутньому
часі.
7. Наведіть 5 прикладів завдань
для міні-занять з різних розділів програми
1.Ліплення- (4-й рік
життя, кількість дітей 4)
Тема”Кренделі”
Завдання: вчити розплескувати круглі та циліндричні форми
і защипувати їхні краї пальцями, з’єднувати частини прикладанням та
притискуванням.
2. Фізкультурне заняття
(Старший дошкільний вік, кількість дітей 6)
Тема:
"Одарочка-господарочка”
Завдання:
Закріпити ходьбу по лаві з високим підніманням колін та окремими завданнями,
стрибки з просуванням вперед, підлізання під дугу правим боком. Вчити метати
однією рукою з-за голови через плече. Розвивати спритність, швидкість,
витривалість, під час гри "Збери овочі”.Виховувати колективізм, дружбу, взаємодопомогу.
3. Природа ( 4-рік життя, 5
дітей)
Тема "Веселе сонечко”
Завдання: Орієнтуватися, що Сонце — зоря, яку бачили
вранці, вдень,надвечір, що воно зігріває людей, рослини, тварини. Розвивати
спостережливість, увагу.
4. Математика (старший
дошкільний вік, 6 дітей)
Тема: "Математика в русі”
Завдання: Закріпити вміння дітей називати числа в прямому
порядку (від 1 до 10) в оберненому (від 10 до 1).Продовжувати вчити розрізняти
цифри, зображені їх в русі. Розвивати пізнавальну активність та інтерес до
математичних знань.
5. Музичне виховання.
(Старший дошкільний вік, 4 дитини)
Тема "Вільний танок”
Завдання: закріпити знайомі танцювальні рухи,
удосконалювати техніку виконання перемінного кроку, підтримувати позитивний
настрій від спілкування та злагоджених танцювальних рухів з однолітками.
8. Дайте визначення такого
поняття:
Творчість
–
Активність дитини,
спрямована на створення нового продукту в нерегламентованій жорсткими умовами
ситуації.
9. Дайте визначення такого
поняття:
Креативність –
це здатність
дитини до творчості, комплекс
інтелектуальних та особистісних особливостей, який сприяє становленню і прояву
творчості.
10. Назвіть етапи творчого
процесу:
Поява відчуття
неясності; виникнення запитань до дорослих, однолітків, до самого себе;
виділення значущих проблем; усвідомлення цих проблем; формулювання гіпотези;
пошук і знаходження рішення проблеми.
11. Розкрийте поняття «життєва
компетентність випускника дошкільного навчального закладу».
життєва компетентність
випускника — це комплексна характеристика його особистості, яка грунтується на
результатах попереднього психічного розвитку: знаннях, вміннях, навичках,
ініціативності, креативності, самооцінці, що дозволяють йому вміло
орієнтуватися в навколишньому світі.
Методика розвитку мовлення
62.Доберіть прийоми навчання:
Середня група. Заняття з розвитку мовлення.
Мета: продовжувати знайомити з
артикуляційним апаратом та його функціонуванням; розвивати фонематичний слух,
темп мовлення; вчити вимовляти слова, інтонаційно виділяючи звуки [С], [З],
[Ш].
Розповідання казки про
" Веселого язичка”. Розглядання органів артикуляції, дидактична гра "Хто як
кричить?”. Повторення чистомовки зі звуками для прикладу: са-са-са -випала
роса, зу-зу-зу — я веду козу та ін.
Чистомовки можна запропонувати швидко, повільно.
63.Складіть зразки текстів:
Опис (іграшка за описом студента, розповідь з
власного досвіду, міркування (на прикладах відгадування загадки)
Опис -це — ведмедик. У
нього є тулуб, голівка, 4 лапки,має він білу пухнасту шубку.
Розповідь
з власного досвіду.
Коли я була маленькою тато купив мені гарну ялинку. Зі своїм братом Сашком ми
її прикрашали іграшками, цукерками, а потім читали біля неї вірші та
танцювали.
Міркування
Наприклад: Сидить
дівчина в коморі, а коса її надворі.Відгадка (Морква)
Це тому що морквинка
росте у глибокій нірці-комірчинці, а листочки моркви схожі на довге волосся.
|