Олімпіада
з дошкільних дисциплін
Робота
учасника
другого туру
регіональної
олімпіади
з
дошкільних дисциплін
студентки
(та) 4 курсу
Дніпропетровський педагогічний коледж Дніпропетровського
національного університету імені Олеся Гончара
назва навчального закладу
Савченко Юлія
Олександрівна
Прізвище, ім’я, по батькові
Викладачі:
Олійник Лідія Юхимівна
Прізвище, ім’я, по батькові
24 березня 2010 року
шифр 41
Д 9
м. Запоріжжя
Друже!
Цьогоріч ти став учасником ІІ
туру регіональної Інтернет-Олімпіади з дошкільних дисциплін.
Для успішного й своєчасного
виконання роботи необхідно:
1. зберегти цей файл на
робочому столі комп’ютера під своїм прізвищем;
2. уважно заповнити титульну
сторінку;
3. вписати свої відповіді на
запитання в виділені поля.
Завдання можемо виконувати в
будь-якій послідовності, проте не забувай про час, відведений на їх виконання
(4 години академічні).
Нагадуємо, що присутність
викладачів дошкільних дисциплін суперечить умовам проведення олімпіади.
Виконану роботу необхідно
відправити електронною поштою 24.03.2010 р. не пізніше 1330
на електронну адресу: metod@zpk.zp.ua
При однаковій кількості балів буде враховуватися час
надходження роботи.
Про підсумки Олімпіади читайте на
сайті http://metodzpk.ucoz.ua/
Базова програма «Я у Світі»
1. В чому зміна пріоритетів до
освіти дошкільника, передбачені Базовою програмою «Я у Світі».
Гуманізація
дошкільної освіти, особистісно зорієнтований підхід до дітей, співробітництво
взаємодії педагога з дітьми, приорітетність розвитку дитини, спрямованіть на
формування компетентності особистості дитини, організація
життєдіяльності дітей за в умовах дошкільного закладу за сферами
життєдіяльності, врахування статево-рольвих відмінностей у вихованні дітей,
програмою передбачено навчання дітей іноземній мові, формування комп"ютерної
культури дошкільників, особлива увага вихованню нервових дітей.
2. Назвіть форми проведення
занять, які зазначені Базовою програмою «Я у Світі» і чим вони відрізняються
від традиційних.
Програмою
рекомендована організація навчальної діяльності не лише тільки на заняттях, але
і в повсякденному житті; первага віддається індивідуальним заняттям; заняттям з
підгрупами дітей; міні-заняття; рекомендується організація інтегрованих занять,
застосування нетрадиційних занять, що сприяють підвищенню інтересу дітей
(заняття-подорож, заняття-казка, заняття-експеримент.).
3. Назвіть сфери і лінії розвитку
які передбачені Базовою програмою «Я у Світі».
Сфери: "Природа", "Культура", "Люди",
"Я сам"; Лінії розвитку: Фізичний розвиток, Соціально-моральний
розвиток, Емоційно-ціннісний розвиток, Пізнавальний розвиток, Мовленнєвий
розвиток, Художньо-естетичний розвиток, Креативний розвиток.
4. Чим зумовлена назва Базової
програми «Я у Світі»?
Назва Базової програми "Я у Світі" обумовлена потребою сучасного суспільства у
вихованні самосвідомості у дітей дошкільного віку, розуміння дитиною самої себе
та визначення особистого "Я" в соціумі.
5. Як з’ясувати чи розвинена в
дитини самосвідомість відповідно віку.
Для
цього слід проаналізувати сформованість "Я-образу" дитини,
усвідомлення дошкільником того, хто він за статтю, яким він є, якими якостями
володіє, що він може (фонд "можу"), чого він прагне (фонд
"хочу"), як відносяться до нього люди, чим пояснюється їх ставлення
до нього. Найхарактерніше самосвідомість проявляється в самооцінці дитини.
6. Запишіть компоненти
самосвідомості.
Компонентами самосвідомості дошкільника є:
1. Ставлення до власного імені;
2. Потреба у визнанні;
3. Статева ідентифікація;
4. Усвідомлення себе в часі;
5. Ставлення до прав і обов"язків;
7. Наведіть 5 прикладів завдань
для міні-занять з різних розділів програми
Міні-заняття
з фізкультури по профілактиці плоскостопості.
Програмові завдання заняття:
1. Холити по колу з повітряними кульками між пальцями
ніг;
2. Вправляти в проповзанні по м"якій колоді на середніх четвереньках; пролізання під
дугою не торкаючись руками підлоги;
3. Вдосконалювати навички ходьби із переступанням через
кубики, зберігати рівновагу під час ходьби по лаві ( 30 см ) з кубиком у руці;
4. У рухливій грі "Вовк та козенята" вправляти
в бізі в різних напрямках не наштовхуючись один на одного;
5. Виховувати дбайливе ставлення до власного здоров"я, інтерес до фізичних вправ, як засобу збереження здоров"я .
8. Дайте визначення такого поняття:
Творчість
–
Вид активності дитини, перетворювального характеру, що
передбачає самостійне створення нових образів.
9. Дайте визначення такого поняття:
Креативність
–
Здатність
дитини до розумових перетворень, творчості, комплекс інтелектуальних (творчої
уяви і творчого мислення) та особистісних якостей особистості, що сприяють
становленню і прояву творчості. Основними проявами є самостійність, гнучкість,
новизна, оригінальність.
10. Назвіть етапи творчого
процесу:
-
Виникнення самостійного задуму (поява проблеми);
- Постановка запитань дорослому,
однолітку, самому собі;
- Усвідомлення проблеми (розуміння
завдання);
- Висунення припущення;
- Пошук шляхів розв"язання;
- Творчий процес над вирішенням проблеми;
- Аналіз результату діяльності
(оригінальність, незвичність, задоволення); Самоаналіз в старшому дошкільному
віці;
11. Розкрийте поняття «життєва
компетентність випускника дошкільного навчального закладу».
Інтегральна якість особистості дитини, сформована у
випускника ДНЗ, що виявляється в здатності і готовності дитини до різноманітної
діяльності (відповідно віку), заснованої на знаннях, досвіді, які набули
дошкільники в процесі навчання і соціалізації. Наявність даної якості є
запорукою проявів самостійності і успішності різних видів діяльності.
Ключовими компетенціями дитини
дошкільного віку є:
- комунікативна;
- інформаційна;
- соціальна;
- когнітивна;
- загальнокультурна;
- компетенція особистісного
самовдосконалення.
Базовою програмою розвитку "Я у
Світі" визначений "Портрет дошкільника" - характеристики,
показники, які є мінімально-достатніми, і якими повинен обов"язково
володіти кожен дошкільник перед вступом до школи, навіть ті діти, які не
відвідують дошкільні заклади.
Методика розвитку мовлення
62.Доберіть прийоми навчання:
Середня група. Заняття з розвитку мовлення.
Мета: продовжувати знайомити з
артикуляційним апаратом та його функціонуванням; розвивати фонематичний слух,
темп мовлення; вчити вимовляти слова, інтонаційно виділяючи звуки [С], [З],
[Ш].
Прийоми:
- казка про "Веселий язичок";
- дидактична гра "Що
звучить?", "Хто це сказав?";
- скоромовки;
- розглядання предметних картинок, дидактична
гра "Допоможи тваринкам потрапити у свій будиночок" ( інтонаційне
виділення звуку).
63.Складіть зразки текстів:
Опис (іграшка за описом студента, розповідь з
власного досвіду, міркування (на прикладах відгадування загадки)
Загадка:
Ко-ко-ко,
ко-ко-ко
Пісеньку
співає
Курчаток
скликає.
Це
курочка Білушка. Вона біленька, тулуб у курочки великий, а голівка маленька. На
голівці червоненький гребінець, маленькі і кругленькі оченята та жовтенький
дзьоб. Ніжки закінчуються лапками, а на лапках пальчики з кігтиками. З курочкою
хочеться погратися: побудувати сарай, погодувати.
Розповідь
Коли я була маленькою, то дуже любила гратися з
курочкою. Щоб їй було не сумно я з паперу зробила півника і курчаток. Курочка
кликала курчаток: "Ко-ко-ко". А курчатка відповідали: "Пі-
пі-пі". Півник кричав: "Ку-ку-рі-ку". Я зі своїми друзями
гралася з цими іграшками. Ми уявляли, що півник - тато, курочка - мама, а
курчата - дітки.
Ми
придумували про що вони між собою розмовляють і куди ходять. Потім ці іграшки я
подарувала своїй меншій сестричці.
Міркування
Коли в дитячий садок принесли іграшки, діти швідко їх
розібрали. Першими забрали Зайця і Ляльку, потім взяли кубики. І лише курочка
стояла в куточку. Вона була дуже сумна.
Я
подумала, що погано не мати друзів. Тому підійшла до курочки і сказала:
"Іди до мене, моя маленька. Я дам тобі водички і пшона."
Курочка
відразу стала веселою, бо в неї з"явилася подруга.
Я кожного
дня гралася з курочкою: будувала їй будиночки, катала на машині, пригощала
зернятками. А коли я була сумна, то розповідала про все курочці. Курочка
дивилася на мене і заспокоювалася.
З
курочкою Білушкою мені було дуже добре, а коли діти побачили як я граюся з нею,
то й самі стали долучатися до гри.
|