Запорізький базовий педагогічний коледж
НАКАЗ
від 14 квітня 2009 року м. Запоріжжя № 44
Про результати регіональної олімпіади
з української мови та літератури
З метою розвитку зацікавленості здібних студентів українською мовою, літературою, національними святинями, народним традиціями, особливостями матеріальної і духовної культури України для вдосконалення форм, методів і технології підготовки освітянських кадрів згідно з планом зонального методичного кабінету 8-9 квітня 2009 року у Запорізькому педагогічному коледжі відбулася олімпіада з української мови, літератури серед студентів вищих педагогічних навчальних закладів І рівня акредитації Південного регіону України.
В олімпіаді взяли участь студенти 9 навчальних закладів: Балтського і Б.-Дністровського училища ПУДПУ ім. К.Д. Ушинського, Бериславського і Запорізького (поза конкурсом) педагогічних коледжів, Кременчуцького педагогічного училища ім. А.С. Макаренка, Нікопольського училища КДПУ, КВНЗ «Новобузький педагогічний коледж», КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж ім. В.О. Сухомлинського» і Педагогічного коледжу ДНУ ім. О. Гончара – всього 19 учасників.
Відповідно до «Положення про регіональну олімпіаду з української мови та літератури» циклова комісія викладачів філологічних дисциплін Запорізького педагогічного коледжу (голова комісії Мельник І.М.) взяла на себе організацію, підготовку конкурсних завдань, проведення й оцінювання робіт учасників олімпіади.
Дібрані завдання для випробувань мали 3 рівні: І і ІІ (49 тестів) – це тести на розпізнавання фонетичних, лексичних, морфемних, морфологічних понять та явищ, на їх репродукування, на виявлення у конкурсантів словникового багатства, їхнього вміння пізнавати за словами та граматичними формами національне світосприйняття, ментальність українського народу. ІІІ рівень (16 тестів) – охоплює усі розділи мови. Завдання мали комплексний конструктивний, проблемний характер, вимагали застосування студентами пошуково-дослідницьких та літературно-мовних навичок, вияву загальної мовної культури, а ще й професійних умінь помітити й правильно виправити помилки у граматичних формах іменників, прикметників, дієслів, числівників, які вивчають учні початкових класів, як-от: «визначте, в яких словах неправильно вжито форми. Запишіть правильно». У відповідях на ці питання припущено майже всіма учасниками олімпіади найбільше помилок, що свідчить про недостатню увагу професійній спрямованості у викладанні української мови у педучилищах, педколеджах.
Вдало дібрано текст диктанту.
Складовою олімпіади був усний конкурсний тур, який передбачав складання студентами імпровізованої розповіді на одну із запропонованих тем: «Святині рідного народу» та «Якою я уявляю школу майбутнього?».
Учасники олімпіади в цілому успішно виконали завдання усного туру: обидві теми були обрані для складання розповіді; студенти продемонстрували добре володіння усним мовленням; розповіді виявили громадянську та фахову позицію майбутніх освітян.
Найвищий рівень грамотності виявили студенти навчальних закладів: Нікопольського педучилища (Пришко Ольга), Б.-Дністровського (Гибескул Галина) та Бериславського педколеджу (Ребенок Ірина). Багатою лексикою й фразеологією послуговуються студенти Балтського педучилища – Тарабанчук Любов; Дніпропетровського педколеджу – Терещенко Тетяна; Новобузького педколеджу - Єрьоменко Тетяна. Добре знають граматичні закони мови студентки Нікопольського педучилища Гришко Ольга та Дніпропетровського педколеджу Терещенко Тетяна.
Олімпіада показала, що знання граматики – чи не найслабше місце у професійній підготовці майбутніх освітян.
Уміють вправно редагувати тексти конкурсанти із Кременчуцького педучилища – Малишко Дмитро, Литвиненко Ірина; Бондаренко Євгенія із Запорізького педколеджу.
Отже, питання стилістики, редагування, перекладу – теж болючі місця у володінні державною мовою.
Найкращими в усному турі олімпіади були виступи студентів Тарабанчук Олени (Балтське педучилище), Малишка Дмитра (Кременчуцьке педучилище), Єрьоменко Тетяни (Новобузький педколедж), Терещенко Тетяни і Мошури Владислави (Дніпропетровський педколедж) та Пришко Ольги (Нікопольське педучилище).
Усні виступи цих студентів переконали у тому, що учасники олімпіади зрозуміли обрану ними тему, дібрали необхідні факти, які вдало використали у чітко скомпонованій розповіді, стилістично вправно використали мовні ресурси.
Лише деяким виступам бракувало конкретності, переконливості у розкритті теми.
На жаль, до святинь нашого народу більшість учасників олімпіади не змогла віднести конкретних пам’яток, споруд. У розповідях найчастіше використовувалися символи нашого народу: верба, калина, рушник; пісня «Цінуймо наші святині». Розкриваючи другу тему, студенти зверталися до педагогічних надбань минулого і сучасного, хоча «бачення» майбутньої школи у багатьох було дещо абстрактним.
В цілому ж усний тур олімпіади переконав: це дуже важливий компонент мовних змагань, який стимулюватиме студентів до опанування усним мовленням у його стильовому розмаїтті.
Виходячи з вищезазначеного і на підставі рішення журі олімпіади, наказую:
1. За значний вклад в організацію і чітке проведення регіональної олімпіади відзначити голову регіонального методичного об’єднання Григорчук А.Г., голову циклової комісії Мельник І.М., заступника директора з ВР Коваленко С.Г., викладачів циклової комісії української філології Запорізького педагогічного коледжу.
2. Нагородити грамотами базового педагогічного коледжу за перемогу в олімпіаді студентів:
за І місце – Малишка Дмитра Дмитровича – Кременчуцьке педагогічне училище ім. А.С. Макаренка.
за ІІ місце – Тарабанчук Олену Володимирівну - Балтське училища ПУДПУ ім. К.Д. Ушинського і Гибескул Галину Андріївну – Білгород-Дністровське училища ПУДПУ ім. К.Д. Ушинського.
за ІІІ місце – Тарабанчук Любов Володимирівну - Балтське училище ПУДПУ і м. К.Д. Ушинського, Терещенко Тетяну Вікторівну – Педагогічний коледж ДНУ ім. О. Гончара і Пришко Ольгу Валеріївну - Нікопольське училище КДПУ.
3. Нагородити грамотами базового педагогічного коледжу у загальнокомандному заліку олімпіади за:
І місце – студентів Балтського училища ПУДПУ ім. К.Д. Ушинського;
ІІ місце – студентів Кременчуцького педагогічного училища ім. А.С.Макаренкка.
ІІІ місце – студентів Білгород-Дністровське училище ПУДПУ ім. К.Д.Ушинського.
4. Нагородити грамотами студентів Запорізького педагогічного коледжу Бондаренко Євгенію Валеріївну і Рибак Катерину Богданівну, які брали участь в олімпіаді поза конкурсом і досягли високих результатів.
5. Директорам вищих педагогічних навчальних закладів 1 рівня акредитації Південного регіону пропоную відзначити студентів своїх навчальних закладів, які досягли високих результатів на предметній олімпіаді й викладачів, що їх підготували.
6. Голові регіонального методичного об’єднання викладачів української мови й літератури Григорчук А.Г. зробити глибокий аналіз результатів олімпіади, розробити заходи щодо організації й змісту проведення майбутніх регіональних олімпіад.
7. Головам предметних (циклових комісій) філологічних дисциплін навчальних закладів регіону проаналізувати результати участі студентів на олімпіаді і до 20.06.2009 року надіслати пропозиції зональному методичному кабінету щодо удосконалення підготовки студентів до майбутньої роботи та форм, змісту проведення ІІ туру олімпіади.
8. Зональному методичному кабінету базового педагогічного коледжу довести цей наказ до відома вищих педагогічних навчальних закладів І рівня акредитації Південного регіону України.
Директор Запорізького
базового педагогічного коледжу О.М.Мельник
Вик. Коваленко С.Я., (061) 277-12-61
|