Нарада-семінар завідувачів відділень - протоколи регіональних МО - Каталог файлів - Базовий методичний кабінет Запорізького педколеджу
Четвер, 08.12.2016, 03:06
Вітаю Вас Гість | RSS

Зональний методичний кабінет ЗБПК

Меню сайту
підрозділи
накази [16]
накази
протоколи регіональних МО [21]
плани [8]
плани
програми [1]
програми
звіти [8]
звіти
картка [7]
картка передового педагогічного досвіду
повідомлення [10]
повідомлення
олімпіада [92]
олімпіади
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 146
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » протоколи регіональних МО

Нарада-семінар завідувачів відділень
18.01.2010, 10:15
Протокол наради-семінару завідувачів відділень педагогічних ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації
Південного регіону України на базі Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету від 23.09.09 р.
 
Голова Косенко В.А.
Секретар: Дудник A.B.
 
Присутні:
1. Орловська Людмила Олексіївна - завідувач відділенням Запорізького педагогічного коледжу.
2. Коваль Наталія Миколаївна - завідувач відділенням Запорізького педагогічного коледжу.
3. Ушакова Віра Іллівна - методист Запорізького педагогічного коледжу.
4. Панченко Галина Григорівна - завідувач відділенням Дніпропетровського педагогічного коледжу ДНУ ім. О. Гончара.
5. Чередник Лідія Миколаївна - завідувач відділенням Дніпропетровського педагогічного коледжу ДНУ ім. О. Гончара.
6. Нечай Валентина Миколаївна - завідувач відділенням КВНЗ «Новобузький педагогічний коледж».
7. Короткова Валентина Григорівна - завідувач відділенням КВНЗ «Новобузький педагогічний коледж» .
8. Ступак Юлія Іванівна - завідувач відділенням Кременчуцького педагогічного училища.
9. Косенко Віктор Андрійович - завідувач відділенням КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж імені В.О.Сухомлинського».
10. Носкіна Людмила Микитівна - завідувач відділенням Кременчуцького педагогічного училища ім. А.С. Макаренка.
11. Крайник Станіслава Данилівна - завідувач відділенням КВНЗ Бериславського педагогічного коледжу.
12. Ляшенко Антоніна Борисівна - завідувач відділенням КВНЗ Бериславського педагогічного коледжу.
13. Дудник Антоніна Володимирівна - завідувач відділенням Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету.
 
Порядок денний:
1. Удосконалення форм контролю за відвідуванням студентами навчальних занять з метою підвищення якості їх успішності (з досвіду роботи) (доповідач - завідувач відділень Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету Дудник A.B.).
2. Уміння вчитися - основна умова, що сприяє успішному оволодінню знаннями студентів, (з досвіду роботи: майстер-клас викладачів Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету Нощенко К.В. і Шаранди В.Є.)
3. Впровадження в навчальний процес нових форм захисту курсових робіт (доповідач - Дудник A.B., співдоповідачі - керівники курсових робіт Письменна З.Г., Юрченко О.В., Грищенко Г.Б.).
4. Обговорення та затвердження плану роботи наради-семінару на 2010-2011 навчальний рік.
 
Слухали: 1. Про удосконалення форм контролю за відвідуванням студентами навчальних занять з метою підвищення якості їх успішності (з досвіду роботи) (доповідач - завідувач відділень Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету Дудник A.B.) (текст доповіді додається).
- Перебудова в освіті згідно з вимогами часу ставить перед викладачами училища особливі завдання - зробити так, щоб студенти одержали знання відповідно до європейських стандартів. Виходячи з даної теми, у навчальному закладі особлива увага надається контролю за підвищенням якості навчання та зниженням пропусків навчальних занять. Зокрема, розроблена й запроваджена комплексна рейтингова система навчальних груп, завдяки якій щомісячно визначається місце кожної навчальної групи серед інших за багатьма показниками. Зрозуміло, що рейтинг групи залежить не тільки від позитивних результатів, досягнутих студентами тієї чи іншої групи, а й від кількості одержаних ними негативних оцінок та пропусків занять, допущених без поважних причин. Змінити ситуацію на краще допомагають найрізноманітніші форми контролю за відвідуванням студентами навчальних занять з метою підвищення якості їх успішності.
Окремі зі студентів запрошуються на:
- засідання студентської ради;
- розширене засідання активів груп;
- студентські збори по курсам;
- спільне засідання адміністративної ради училища, профспілкового комітету та студентської ради.
Раз на місяць відбувається звіт кураторів навчальних груп на засіданні при директорові за такими питаннями:
- Що Ви зробили для підвищення якості навчання?
- Що Ви зробили для скорочення пропусків навчальних занять, особливо пропусків без поважних причин?
- У чому на сьогодні Ви досягли успіху в роботі з групою та завдяки чому?
- Які, на вашу думку, є перспективи пошуку шляхів вирішення проблеми що сталася. Результати такої роботи відбиваються у змінній таблиці «Результати успішності студентів за місяць». Викладачі училища добре пам'ятають: одним із резервів підвищення якості навчання є щоденна увага до кожного студента, своєчасна ліквідація прогалин у знаннях та організація оперативної допомоги кожному студентові.
А для цього в навчальному закладі розроблена оптимальна система заходів для надання допомоги студентам, яким важко дається навчання:
1. Допомога в плануванні навчальної діяльності (планування повторення та виконання мінімуму вправ для ліквідації прогалин, алгоритмізація навчальної діяльності щодо аналізу та виправлення типових помилок тощо).
2. Додаткове інструктування під час навчальної діяльності.
3. Стимулювання навчальної діяльності (заохочення, створення ситуацій успіху, спонукання до активної роботи тощо).
4. Контроль за навчальною діяльністю (часте опитування, перевірка всіх домашніх завдань, активізація самоконтролю в навчальній діяльності тощо). В училищі з метою покращення успішності запроваджена ще одна форма роботи в позанавчальний час: індивідуальні заняття та консультації. А далі Антоніна Володимирівна запропонувала для практичного ознайомлення учасникам наради-семінару наступні матеріали, що можна й варто використовувати в процесі роботи над підвищенням якості знань студентів: пам'ятку «З чого починати ефективне заняття», анкету «Викладач очима студентів» та анкету для першокурсників на виявлення рівня адаптації умов навчання в училищі.
 
Виступили: 1. Косенко В.А., який повідомив наступне: 09.09.09 р. на Раді директорів вищих педагогічних навчальних закладів регіону та їх заступників з навчальної роботи серед пропозицій щодо використання форм контролю за навчальним процесом розглядалось і тестування. Зокрема, дискутувалось питання щодо застосування його під час проведення семестрових екзаменів. У результаті дискусій учасники семінару дійшли висновку: у педагогічних навчальних закладах така форма контролю не повинна переважати, оскільки майбутній вихователь дошкільного закладу чи вчитель початкових класів повинен мати змогу навчитись пояснювати, аргументувати, доводити, переконувати, розвиваючи своє зв'язне мовлення.
2. Носкіна Л.М. повідомила, що в їхньому педагогічному училищі тестування, як форма контролю знань, використовується не тільки під час тематичного оцінювання знань, а й на семестрових екзаменах, але в комплексі з виконанням практичних завдань, зокрема, написанням і захистом фрагменту заняття, уроку, захистом виготовленого наочного посібника і таке ін.
Ухвалили: 1. Прийняти до відома інформацію Дудник A.B., Носкіної Л.М., Косенка В.А. щодо удосконалення форм контролю за відвідуванням студентами навчальних занять з метою підвищення якості їх успішності і, по можливості, творчо використовувати той досвід роботи з даного питання, про який було повідомлено.
Слухали: Звіт викладачів Нощенко К.В. і Шаранди В.Є. про проведенні заняття зі студентами груп нового набору дошкільного та шкільного відділень «Учись вчитись» (форма проведення - семінар-експлікація, конспект заняття додається).
Нощенко К.В. повідомила, що дане заняття в кожній групі вони розпочинали зі вступного слова:
- Навчання - найважливіша і найскладніша діяльність людини. Кожному навчання дається по-різному: один вчиться легко й залюбки, інший - докладає дуже багато зусиль, а ще інший - з великими труднощами та без будь-якого бажання. На це є різні причини.
Виступила: Ступак Ю.І., яка зазначила, що заняття такого типу, по-перше, сприятимуть визначенню рівня соціальної адаптації груп нового набору, а по-друге, у певній мірі дадуть відповідь кожному студентові на одне з найважливіших для нього питань «чи вміє він вчитись учитись?».
Ухвалили: 1. Прийняти до відома зміст виступів Нощенко К.В. і Шаранди В.Є. Вважати проведене ними заняття у формі семінару-експлікації «Вчись учитись» як таке, що сприяє визначенню рівня соціальної адаптації новонабраних студентів.
2. Творчо використати матеріали конспекту заняття в роботі зі студентами нового набору в навчальних закладах регіону.
Слухали: Про впровадження в навчальний процес нових форм захисту курсових робіт (із виступу на настановчій студентській конференції Дудник A.B.): - Форми захисту курсових робіт у Нікопольському педучилищі поширені наступні: на засіданнях предметно-циклових комісій, у базових навчальних закладах (на їх прохання), на навчальних заняттях молодших курсів, у вигляді відкритого захисту. На відкритий захист представляють студентські роботи, що претендують на оцінку «відмінно».
Виступили: 1. Керівники курсових робіт Письменна З.Г., Юрченко О.В., Грищенко Г.Б. щодо проведення відкритого захисту у своїх виступах зазначили наступне:
- Кожного навчального року більшість курсових робіт заслуговує на увагу (серед них ті роботи, які заслуховувались на відкритому захисті) змістовністю, дослідницькою направленістю, додатками практичного характеру, методичними рекомендаціями, які можна застосовувати в роботі вчителям початкових класів, викладачам та студентам училища. Велике значення має рівень розвитку пізнавальних процесів, що беруть участь у засвоєнні знань, і чим краще вони будуть розвинені, тим успішніше буде людина оволодівати знаннями. А далі студенти були ознайомлені з умовами, що сприяють успішному оволодінню знаннями. У них викладачі формували уявлення про основні етапи засвоєння знань та роль кожного з них для успішного навчання.
Шаранда В.Є. зазначила, що робота здійснювалась на занятті у декілька етапів. На кожному з них спочатку з'ясовувалась суть певного поняття: що значить уміння уважно слухати, що таке повідомлення, запам'ятовування, відтворення. А потім пропонувались до виконання практичні вправи та завдання зі значним логічним навантаженням. Студенти, виконуючи їх, мали змогу практично переконатись у тому, наскільки правильно вони розуміють суть понять, запропонованих до розгляду. Таким чином студенти знаходили для себе відповідь на питання «що значить вчитись учитись?» Посібники, які мають практичне направлення та будуть використані в подальшій роботі викладачами і студентами в навчанні. У поточному навчальному році під час відкритого захисту всіма студентами використовувались новітні інформаційні технології: мультимедійний проектор та інтерактивна дошка, завдяки яким четвертокурсники змогли продемонструвати підготовлену презентацію до своїх курсових робіт, і цим більше зацікавили слухача
2. Косенко В.А., який назвав ті форми захисту, що набули поширення останніми роками в КВНЗ «Олександрійський педагогічний коледж ім. В.О. Сухомлинського», - це: їх захист на науково-практичних конференціях, на засіданнях ПЦК вчителів початкових класів базових шкіл, на міських та районних семінарах вчителів початкових класів. Далі Косенко В.А. додав, що в коледжі практикується й захист курсових робіт у присутності тих учителів, чий досвід описаний студентом у роботі. Так неодноразово була присутньою на таких заходах відома в Україні вчителька-новатор Логачевська С.О., автор книги «Вчись читати, малюк» Едігей В.Б. Викладачі та студенти Олександрійського педколеджу співпрацюють з авторами підручників для початкових класів Бібік Н.М. та Прищепок К.С. Матеріали їх методичних досліджень теж знаходять відображення в написанні та захисті курсових робіт.
Ухвалили: 1. Прийняти до відома інформацію Дудник A.B. про форми захисту курсових робіт у Нікопольському педагогічному училищі КДПУ.
2. Творчо використовувати в педагогічних навчальних закладах регіону запропоновані форми захисту курсових робіт, зокрема, відкритий їх захист, захист робіт у присутності вчителів, чий досвід роботи описується.
Слухали: Про планування роботи наради-семінару завідувачів відділень на 2011-2012 навчальний рік.
Виступили: 1. Косенко В.А. з пропозицією скористатись у доборі питань до розгляду на наступній нараді-семінарі «Орієнтовною тематикою доповідей» (текст додається). Він запропонував на нараді в 2011-2012 навчальному році детально розглянути питання, що стосуються індивідуальної роботи зі студентами.
2. Пропозиція Косенка В.А. була обговорена й завідувачі відділень запропонували включити до розгляду на нараді-семінарі в наступному навчальному році такі питання: Ляшенко А.Б. Виховні цілі у вищих педагогічних навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, що є актуальними сьогодні.
Носкіна Л.М. Індивідуальна виховна робота керівників (кураторів) груп та завідувачів відділеннями зі студентами: форми та методи роботи.
Крайник С.Д. Спрямування роботи на уникнення конфлікту у вихованні студентської молоді.
Дудник А.В. Співпраця психолога, керівника (куратора) групи та завідувача відділенням у спрямуванні - соціалізації студентів, що потребують соціальної підтримки.
Ступак Ю.І. Можливості діагностування відносин у студентській групі.
 
Рішення наради-семінару завідувачів відділеннями
педагогічних ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації Південного регіону України
1. Відзначити високу якість підготовки регіональної наради-семінару колективом Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету.
2. Взяти до відома інформацію Дудник А.В., завідувачки відділенням Нікопольського державного педагогічного університету Носкіної Л.М., завідувачки відділенням Кременчуцького педагогічного училища, Косенка В.А., завідувача відділенням КВНЗ «Олександрійський педколедж» щодо удосконалення форм контролю навчальних занять з метою підвищення якості їх успішності.
3. Взяти до відома зміст виступів Нощенко К.В. і Шаранди В.Є., викладачів Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету, щодо визначення рівня соціальної адаптації Новонабраних студентів.
4. Взяти до відома інформацію Дудник А.В., завідувача відділенням Нікопольського училища Криворізького державного педагогічного університету, про форми захисту курсових робіт у Нікопольському педагогічному училищі.
5. Творчо використовувати в педагогічних навчальних закладах регіону запропоновані форми захисту курсових робіт.
6. Ухвалили план наради-семінару завідувачів відділень на 2011-2012 навчальний рік.
 
План наради-семінару завідувачів відділеннями
педагогічних ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації Південного регіону України на 2011-2012 навчальний рік
1. Виховні цілі у вищих педагогічних навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації, що є актуальними.
2. Індивідуальна виховна робота керівників (кураторів) груп та завідувачів відділеннями зі студентами: форми та методи роботи.
3. Спрямування роботи на уникнення конфлікту у вихованні студентської молоді.
4. Співпраця психолога, керівника (куратора) групи та завідувача відділенням у спрямуванні соціалізації студентів, що потребують соціальної підготовки.
5. Можливості діагностування відносин у студентській групі.
 
Голова регіональної наради-семінару завідувачів відділень                                                                                                                        Косенко В.А.
Категорія: протоколи регіональних МО | Додав: Lybima
Переглядів: 1644 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz