Нікополь Черненко - олімпіада - Каталог файлів - Базовий методичний кабінет Запорізького педколеджу
Четвер, 08.12.2016, 03:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Зональний методичний кабінет ЗБПК

Меню сайту
підрозділи
накази [16]
накази
протоколи регіональних МО [21]
плани [8]
плани
програми [1]
програми
звіти [8]
звіти
картка [7]
картка передового педагогічного досвіду
повідомлення [10]
повідомлення
олімпіада [92]
олімпіади
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 146
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » олімпіада

Нікополь Черненко
19.04.2010, 11:32

Олімпіада

з дошкільних дисциплін

 

 

 

 

 

Робота

учасника другого туру

регіональної олімпіади

з дошкільних дисциплін

студентки (та) 3курсу

 

Нікопольське педучилище КДПУ

назва навчального закладу

 

 

Черненко Анна Валеріївна

Прізвище, ім’я, по батькові

 

Викладачі:

Потаманова Н.Г. Ярова І.В. Пізня А.В. Войтович Т.М.

Прізвище, ім’я, по батькові

 

 

 

 

 

 

 

 

24 березня 2010 року

 

                                                                                     шифр      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Запоріжжя

Друже!

 

Цьогоріч ти став учасником ІІ туру регіональної Інтернет-Олімпіади з дошкільних дисциплін.

Для успішного й своєчасного виконання роботи необхідно:

1.     зберегти цей файл на робочому столі комп’ютера під своїм прізвищем;

2.     уважно заповнити титульну сторінку;

3.     вписати свої відповіді на запитання в виділені поля.

Завдання можемо виконувати в будь-якій послідовності, проте не забувай про час, відведений на їх виконання (4 години академічні).

Нагадуємо, що присутність викладачів дошкільних дисциплін суперечить умовам проведення олімпіади.

Виконану роботу необхідно відправити електронною поштою 24.03.2010 р. не пізніше 1330 на електронну адресу: metod@zpk.zp.ua

При однаковій кількості балів буде враховуватися час надходження роботи.

Про підсумки Олімпіади читайте на сайті http://metodzpk.ucoz.ua/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Базова програма «Я у Світі»

1. В чому зміна пріоритетів до освіти дошкільника, передбачені Базовою програмою  «Я у Світі».

Програма проголошує пріоритет принципу активності відповідно з яким дошкільник визначається активним суб’єктом життєдіяльності зі своїм індивідуальним досвідом та особливим сприйняттям світу. Такий підхід передбачає, що педагог ставиться до дитини як до особи, яка має право на власний вибір, прийняття самостійного рішення, свої переваги, особистий час, задоволення основних потреб, відстоювання власної гідності. Впровадження у практику принципу активності розширює ступені свободи дошкільника, активізує необхідність співвідненсення педагогом змісту і форми подання нової інформації з життєвим досвідом, суб’єктивну позицію дитини, креативних здібностей, творчого ставлення дитини до життя.      

 

2. Назвіть форми проведення занять, які зазначені Базовою програмою «Я у Світі» і чим вони відрізняються від традиційних. 

Базова програма не заперечує заняття як одну із форм організації навчання дітей дошкільного віку. Але ведучий вид діяльності дітей цього віку - це гра, спілкування з однолітками та дорослими, різні види продуктивної діяльності (малювання, ліплення, конструювання, мовлення).Тому нова програма орієнтується саме на них. Пропонуються міні-заняття, дослідницька діяльність, бесіди, дидактичні ігри, вправи, ігри-забави, проектні заняття, заняття-занурення. Всі види занять пропонується проводити з домінуванням гри і спілкування. І, головне, вся ініціатива іде від литини, її бажань, прагнень, інтересів, а не від педагога 

 

3. Назвіть сфери і лінії розвитку які передбачені Базовою програмою «Я у Світі».

У програмі виділено 7 ліній розвитку дошкільника: фізичний, соціаль-моральний, емоційно-ціннісний, пізнавальний, мовленєвий, художньо-естетичний, креативний. Існують такі сфери життєдіяльності: "Природа",  "Культура",  "Люди", "Я Сам".

 

4. Чим зумовлена назва Базової програми «Я у Світі»?     

Її назва обумовлена тим, що саме в дошкільному віці виникає перший схематичний обрис цілісного дитячого світогляду, образу світу та себе в ньому.

 

5. Як з’ясувати чи розвинена в дитини самосвідомість відповідно віку.

Провідну роль у формуванні самосвідомості дошкільника відіграє позаситуативно-пізнавальна та позаситуативна-особистісна форма спілкування з дорослим, а також інтенсивний розвиток спілкування з однолітками. У самосвідомості з’являються ті властивості, що відображають роль і місце дитини у спілкуванні та дозволяють регулювати його. Все більш чіткими й об’ємними стають уявлення про себе, зокрема про свої можливості. У 3-4 роки дитина тільки починає вирізняти деякі уміння, особистісні та пізнавальні риси, тому завищує свої можливості в досігненні результату. На основі знань і думок про себе у дошкільника розвивається найскладніший компонент самосвідомості -- самооцінка. У молодших дошкільників взаємооцінки більш суб’єктивні, визначаються емоційним ставленням один до одного. У старших дошкільників переважають позитивні. У 5-7 років багатий досвід індивідуальної діяльності допомагає їм критично оцінювати дїї ровесників. Спілкування з однолітками починає відігравати чим далі вагомішу роль.

 

6. Запишіть компоненти самосвідомості.

      

Самоповаги, адекватної самооцінки, рефлексії, саморегуляції поведінки, усвідомлення своїх прав і обов’язків, уявлення себе в минулому і теперішньому, майбутньому часі.

У самосвідомості вирізняється самопізнання, самооцінка і самоставлення; образ "Я" включає досить складну систему властивостей (зовнішніх, статевих, особистісних). Виникає особистісна свідомість з усвідомленням своїх умінь, якостей і відкриття для себе своїх переживань.

Самоставлення дитини відзначається стабільною позитивною модальністю, яка компенсує травмуючий ефект усвідомлення дитиною своїх недоліків.

Самоставлення полягає у розвитку умінь узгоджувати суперечності між "Я " реальним та "Я" ідеальним.  

 

7. Наведіть 5 прикладів завдань для міні-занять з різних розділів програми   

Міні-заняття можуть бути:

1. Мовленєве спілкування: завдання "Доповни речення" - вміти самостійно добирати закінчення до початку речення.

2. Ознайомлення з природою: "Коли це буває?" - вміти відгадувати загадки, пов’язані зі змінами в природі.

3. ФЕМУ: "Чарівний мішечок" - навчитися визначати форму предмета дотиковим аналізатором.

4. Музичне: "Впізнай мелодію" - вміти визначати мелодію за її початком.

5. Малювання: "Домалюй обличчя казкового героя" - розвивати фантазію дітей і реалізовувати свій задум.

 

8. Дайте визначення такого поняття:

     Творчість –

 Діяльність людини, спрямова на створення нових матеріальних і духовних цінностей; передбачає наявність певних особистісних і процесуальних характеристик: здіьностей, мотивів, умінь, уяви, інтуіції.    

 

9. Дайте визначення такого поняття:

Креативність –

 здатність до розумових перетворень і творчості. Основними факторами креативності є оригнальність, гнучкість, образна адаптивна гнучкість, здатність до сприйняття недоліків, дисгармонія. Креативність мислення -- здатність висловлювати незвичайні ідеї, нетрадиційно мислити, швидко розв’язувати незвичайні ситуації, проблемні ситуації.  

 

10. Назвіть етапи творчого процесу:

 Виникнення у дитини відчуття неясності чогось (поява проблеми);

Виникненняряду запитань до дорослого, однолітків, самої себе;

Виділення значущих для успішного розв’язання проблеми елементів, диференціація головного і другорядного;

Усвідомлення проблеми;

Пошу і знаходження зв’язку;

Формування гіпотези.

 

11. Розкрийте поняття «життєва компетентність випускника дошкільного навчального закладу».  

Життєва компетентність є інтегралом, цілісністю, певною сумою частин при чому інтегралом особистісним, оскільки об’єднує набір важливих особистісних характеристик дошкільника. Осовним показником компетентності є комплекс умінь: орієнтуватися в найістотніших характеристиках довкілля; практично освоювати раніше невідоме в природному, предметному  та світі власного "Я"; конструктивно впливати на природу людей, власне "Я"; пристосуватися до незвичного, знаходити задоволення у поповненні вдасного досвіду;

застосовувати набутий досвід у нових умовах; адекватно оцінювати різні життєві ситуації, події; прагнути до успіху, самостійно долати труднощі; виявляти гнучкість; у разі потреби змінювати стратегію власної поведінки; вчиняти доцільно.

 

 

 

 

 

 

 

Методика розвитку мовлення

62.Доберіть прийоми навчання:

Середня група. Заняття з розвитку мовлення.

Мета: продовжувати знайомити з артикуляційним апаратом та його функціонуванням; розвивати фонематичний слух, темп мовлення; вчити вимовляти слова, інтонаційно виділяючи звуки [С], [З], [Ш].

 Показ ілюстрацій артикуляційного апарату, називання органів артикуляції, робота перед дзеркалом, вправи на розвиток фонематичного слуху: " На чому грає Петрушка", "Про що говорить кімната?", "Впізнай, хто покликав?", "Спіймай пісеньку комара - З (листячка - Ш, вітриська - С), "Спіймай звук", промовляння скоромовок, потішок, віршів, мовно-ритмічні вправи на відтворення темпу.

 

63.Складіть зразки текстів:

Опис (іграшка за описом студента, розповідь з власного досвіду, міркування (на прикладах відгадування загадки)

Опис зайчика. Це зайчик, його хутро сірого кольору, м’яке на дотик.  Він середній за розміром. Він має голову та тулуб. Голова має овальну форму. Вона також сірого кольору. На голові розташовані довгі вуха. Також зайчик має чорні круглі оченята, рожевий носик трикутної форми та невеличкий рот з двома зубками. Тулуб у зайчика також має овальну форму, невеликого розміру. На шиї рожевий бант, має чотири лапки, однією з них тримає помаранчеву морквину.

 

Розповідь

Одного разу влітку я зі своєю мамою зібралияс по суниці. Пішли в ліс. Назбиравши повний кошик суниць, я покликала маму і ми пішли додом. Недалеко від дороги під кущиком ми побачили маленького їжачка. Я сказала мамі: "Давай вызьмемо його додому". "Давай", - відповіла мама. Вдома в нас була кицька Мурка. Вона, побачивши звіра, сама наїжачилась, неприязно поставиласб до нього. Тоді ми йому налили молока, але від до нього навіть не підходив. Тільки, насмілившись його скіштувати, а Мурка його лапою… Й боляче вкололась. З того часу вони подружились. Пили молоко з одного блюдця

 

Міркування

Категорія: олімпіада | Додав: Lybima

Переглядів: 499 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz